Om meg

Bildet mitt
En fyr som er bare middels interessert i det meste, men veldig interessert i noen få ting.

14. mars 2011

Verden er for kort..

Jeg har fått med meg at det er kommet en ny film om Gullivers reiser, hvor Jack Black er Gulliver som havner hos både kjemper og bittesmå mennesker.
Litt sånn føler jeg det også!
Jeg jobber sammen med ganske mye folk, hvor jeg gjetter at gjennomsnittshøyden er ca 1.68m. Jeg for min del er 1.93m på strømpelesten, og når alle arbeidsbord og slikt da er tilpasset ca gjennomsnittet så står jeg mye feil når jeg jobber, noe som igjen går utover humøret og til tider nattesøvnen pga jeg blir stiv og får vondt i rygg av å stå som en kjæng å jobbe.
Jeg skjønner at småfolket også må få mulighet til å jobbe, men det kan vel tilrettelegges litt for oss som er laget etter nordisk viking-standard også? Ja selv om vikingene i sin tid sikkert ikke var mer enn halvannen meter høye da, hehe..

Jeg har vertfall gjort diverse folk med ansvar for slikt oppmerksomme på problemet, så gjenstår det å se om det blir gjort noe med her jeg jobber. :-)

2 kommentarer:

  1. jeg syns den var litt slem :P er selv 152cm :P neida, er enig i tilrettelegging, for gjennomsnittshøyden til nordmenn er mye høyere enn det jeg er, og jeg har og veldig problemer med ting som er alt for høyt og alt for langt unna (som feks i forelesningssalen der pulten og stolen henger sammen og jeg må sitte i mongostilling for å rekke ned til gulvet + klare å skrive notater...)

    SvarSlett
  2. Nemlig!!
    Der er vi to altså på hver vår side av malen, og dermed dømt til å jobbe i ugunstige stillinger..
    Det gidder ikke jeg i all framtid vertfall, så håper det blir gjort noe her hos oss.

    SvarSlett